Ubisoft va concedia două studiouri cu gândul la reducerea costurilor
Se pare că industria jocurilor continuă tendința brutală de închidere a studiourilor și concedierilor. De data aceasta, Ubisoft a anunțat o dublă serie de concedieri care afectează două studiouri, într-un efort de reducere a costurilor. Cele două studiouri afectate sunt RedLynx și Massive, cu reduceri de locuri de muncă confirmate la Massive, iar restructurarea propusă la RedLynx va intra în negocieri colective pe 30 octombrie. Reducerile de locuri de muncă la Massive par a fi finale, iar anunțul nu clarifică câte locuri de muncă vor fi eliminate, dar justificarea declarată este concentrarea pe franciza The Division, motorul Snowdrop și Ubisoft Connect. Anunțul RedLynx citează însă o concentrare reînnoită pe „ecrane mici”, o reducere a costurilor și o prioritizare mai puternică ca justificări pentru reducerile de locuri de muncă propuse, ceea ce ar duce la „reducerea a maximum 60 de posturi”. Trecerea ar vedea tranziția completă a RedLynx de la un studio multiplatformă la dezvoltarea exclusivă pentru ecrane mici – probabil referindu-se la smartphone-uri și tablete.
Personalul eligibil de la Massive va avea opțiunea de a participa la un „program voluntar de tranziție în carieră” care le va oferi „oportunitatea de a face următorul pas în carieră în propriile condiții”. Programul de tranziție vine și cu un pachet compensatoriu nespecificat, deși reacția online la anunț a fost încă amară, mulți internauți punând la îndoială ambiguitatea declarației despre X și reticența aparentă a studioului de a se referi la schimbări drept concedieri. Această veste vine după ce Ubisoft a anunțat la începutul acestei luni o consolidare a multora dintre proprietățile sale intelectuale sub o nouă filială numită Vantage Studios, în urma căreia gigantul chinez de jocuri de notițe, Tencent, a achiziționat o participație de 25% la unele dintre cele mai recunoscute jocuri AAA ale Ubisoft.