Microsoft neagă că ar fi folosit secvențe de gameplay din Gaming Copilot pentru antrenarea inteligenței artificiale.
Compania afirmă că funcția Gaming Copilot nu folosește filmările din timpul jocului pentru a-și antrena inteligența artificială, chiar dacă face capturi de ecran în timp ce joci. Aceste imagini, explică Microsoft, sunt folosite doar pentru a înțelege ce se întâmplă în joc, astfel încât Copilot să îți poată oferi răspunsuri sau sugestii mai bune. Potrivit companiei, singurele date folosite pentru antrenare provin din conversațiile text sau vocale pe care le ai direct cu asistentul Copilot.
Controversa a început când un utilizator de pe Resetera a analizat traficul de rețea și a observat că Gaming Copilot părea să trimită capturi de ecran ale jocului către serverele Microsoft. Acesta a remarcat, de asemenea, că există o setare de confidențialitate pentru antrenarea modelelor bazată pe text, activată implicit. Acest lucru a stârnit îngrijorări în rândul jucătorilor, mai ales deoarece capturile ar putea include conținut din jocuri aflate încă sub acorduri de confidențialitate (NDA).
Microsoft a declarat că aceste capturi de ecran nu sunt stocate și nici folosite pentru antrenarea modelelor AI. Ele sunt realizate doar atunci când folosești efectiv funcția Copilot prin Game Bar, și servesc doar la a ajuta sistemul să înțeleagă mai bine întrebările tale despre joc. Compania a adăugat că AI-ul Copilot poate învăța din conversațiile text sau vocale, dar numai dacă interacționezi direct cu el — nu din textele afișate în timpul jocului. Opțiunea de antrenare vocală este dezactivată implicit.
Totuși, nu este încă clar dacă aceste capturi sunt procesate local pe dispozitiv sau trimise în cloud pentru a obține răspunsuri mai rapide. Gaming Copilot este acum disponibil la nivel mondial pentru jucătorii cu vârsta de peste 18 ani, oferind sfaturi în timp real despre cum să învingi inamicii sau să finalizezi misiuni.