Liderii AMD și Sony discută despre colaborare și viitorul experiențelor de jocuri

AMD a lansat astăzi un nou videoclip în care apar Jack Huynh, vicepreședinte senior și director general al grupului Computing and Graphics al AMD, și Mark Cerny, arhitect șef de sistem pentru PlayStation 5 și PlayStation 5 Pro la Sony Interactive Entertainment. Cei doi au discutat despre Project Amethyst, colaborarea dintre Sony și AMD pentru integrarea tehnologiilor bazate pe învățarea automată în grafica și jocurile de nouă generație. Project Amethyst intenționează să combine designul hardware personalizat cu tehnologii avansate de redare și optimizare bazate pe inteligență artificială pentru a modela viitorul divertismentului interactiv.

Printre altele, ei au discutat trei aspecte cheie. În primul rând, tehnologia Neural Arrays permite unităților de calcul GPU să funcționeze împreună ca un singur motor AI, ceea ce ajută la o mai bună scalare și permite rularea modelelor de învățare automată mai mari cu un overhead mai mic. În al doilea rând, Radiance Cores adaugă hardware special pentru ray tracing și path tracing în timp real, ceea ce îmbunătățește transportul luminii și eliberează GPU-ul pentru a se concentra pe umbrire, ducând la o redare mai rapidă și mai eficientă. Nu în ultimul rând, Universal Compression comprimă toate datele care se mută în memorie – nu doar texturile – ceea ce reduce necesarul de lățime de bandă, oferind în același timp detalii mai bune, rate de cadre mai mari și o eficiență energetică îmbunătățită. Cu toate acestea, toate acestea sunt doar pe hârtie sau în modul de simulare software, așa că va trebui să așteptăm încă câțiva ani până când vor deveni realitate.

Neural Arrays – în loc să avem o serie de unități de calcul care funcționează separat, am creat o modalitate prin care acestea să colaboreze… împărtășind date și procesând împreună ca un singur motor AI concentrat. Acest lucru schimbă regulile jocului în ceea ce privește redarea neurală: modele ML mai mari, costuri mai mici, eficiență sporită și scalabilitate mult mai mare pe măsură ce volumul de lucru crește.

Radiance Cores – un nou bloc hardware dedicat, conceput pentru transportul unificat al luminii. Acesta gestionează ray tracing-ul și path tracing-ul în timp real, ducând performanța iluminării la un nivel cu totul nou. Acest lucru permite GPU-ului să se concentreze pe ceea ce face cel mai bine: umbrirea scenei. Rezultatul? Un pipeline mai curat, mai rapid și mai eficient, construit pentru următoarea generație de jocuri cu ray tracing.

Compresie universală – un sistem care evaluează fiecare bucată de date trimisă către memorie, nu doar texturile, și o comprimă ori de câte ori este posibil. Sunt trimise doar octeții esențiali, reducând dramatic utilizarea lățimii de bandă a memoriei. Acest lucru înseamnă că GPU-ul poate oferi mai multe detalii, rate de cadre mai mari și o eficiență sporită.

Până atunci, știm că Sony a anunțat în iulie că PlayStation 5 Pro va beneficia de versiunea completă a tehnologiei de upscaling FidelityFX Super Resolution 4 de la AMD în 2026. Mai mult, arhitectura grafică UDNA de nouă generație de la AMD va alimenta GPU-ul consolelor Xbox și PlayStation de nouă generație. UDNA va oferi probabil o creștere de 20% a performanței raster pe CU în comparație cu RDNA 4, dacă alți factori, precum memoria și platforma gazdă, rămân neschimbați. De asemenea, se așteaptă ca UDNA să dubleze performanța ray tracing în comparație cu RDNA 4.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *